Unutrašnja organizacija
Ustanova Pazarić svoju propisanu djelatnost obavlja putem Službi kao unutrašnjih organizacionih jedinica i to:
1. Socijalna služba
Organizacija rada socijalne službe u Ustanovi Pazarić odnosi se na međusobno povezane cjeline rada s korisnicima, srodnicima korisnika, radnicima Ustanove te suradnju s centrima za socijalni rad kao i s drugim ustanovama, a s ciljem osiguravanja svih postojećih prava kao i što boljih životnih uslova korisnika.
Relizacija rada se organizuje na svima lokacijama ustanove na kojima borave ili žive korisnici usluga. Rad službe sadrži sljedeće aktivnosti: obrada zahtjeva za smještaj i razmatranje istih kao i realizacija prijema te smještaj korisnika usluga u Ustanovi, upoznavanje radnika sa karakteristikama korisnika usluga, formiranje dosijea i praćenje dokumentacije korisnika usluga i druge potrebne evidencije, sarađuje sa drugim službama u Ustanovi i dogovara raspored korisnika po paviljonima sa urednim evidencijama o tome, vođenje korespondencije sa korisnicima usluga, provodi usmjerene aktivnosti-individualni rad sa korisnicima usluga, opservacija korisnika usluga i preduzimanje mjera za poboljšanje uslova života, rada i vaspitanja korisnika usluga, učestvuje u izradi individualnog plana za svakog korisnika, radi na pripremi korisnika za napuštanje ustanove, sačinjava prijemnu procjenu korisnika usluga prilikom smještaja, redovno praćenje smještaja, zdravstvenog stanja i vaspitno-obrazovnog rada i radnog osposobljavanja, ishrane, njege i čuvanja korisnika usluga, praćenje korisnika usluga i njihovih porodičnih prilika, saradnja sa roditeljima i organima starateljstva (centrima za socijalni rad) korisnika usluga, dogovara i realizira sa Organom starteljstva posjete korisnika usluga srodnicima, prijem posjeta korisnika usluga, izvještavanje o životu i radu korisnika usluga, čitanje prispjele pošte korisnika usluga, pravi plan i program rada iz oblasti socijalnog rada, redovno vođenje i ažuriranje evidencije o brojnom stanju korisnika usluga, vodi matičnu knjigu o korisnicima usluga kao i arhivu dosijea korisnika usluga koji nisu više u Zavodu, vodi brigu oko valjanosti ličnih dokumenata korisnika usluga, učestvuje u organizaciji i provođenju socijalne inkluzije, realizira i vodi urednu evidenciju i kontroliše realizaciju korisničkog džeparca, pribavlja potrebnu dokumentaciju za zdravstvenu zaštitu korisnika usluga i slanje zdravstvenih knjižica na ovjeru, obavještava o bjegstvu i organizuje traženje korisnika usluga, obrada dokumentacije za korisnike koji umru te obavještavanje srodnika i organa starateljstva, primjena elektronske aplikacije/baze o evidenciji korisnika, učestvuje u rješavanju socijalnih prilika radnika, učestvuje u rješavanju konflikata među radnicima, učestvuje u radu Stručnog tima, priprema izvještaj i opservaciju o korisniku usluga po prekidu smještaja.
Poslove iz djelokruga rada službe koordinira i organizuje šef službe odgovoran je za zakonitost rada službe a za te poslove je neposredno odgovoran Direktoru Ustanove.
2. Služba zdravstveno-medicinske zaštite i njege
Ostvarivanje zdravstvene zaštite i njege korisnika vrši se kroz organiziranu Službu zdravstveno-medicinske zaštite i njege.
Ova služba osigurava provođenje primarne zdravstvene zaštite u skladu sa propisima, dok se specijalistički pregledi realiziraju u saradnji sa zdravstvenim ustanovama koje pružaju ovu vrstu usluga.
Primarna zdravstvena zaštita podrazumjeva i usluge pružene u stomatološkoj ambulanti,
dok se specijalističko-konsultativna zdravstvena zaštita sprovodi kroz posjete ljekara
specijalista u svojstvu spoljnih saradnika, kao i upućivanjem korisnika na specijalističko -
konsultativne preglede u zdravstvene ustanove.
U okviru službe provodi se i fiziterapeutski tretman uz primjenu manuelnih masaža, vježbi
aktivnih i pasivnih pokreta, te uz korištenje raznih fizioterapeutskih pomagala sprovodi se
ovaj tretman.Na ovaj način ostvaruje se je jačanje muskulature, koordinacija pokreta kod
korisnika što doprinosi poboljšanju kvaliteta života i rada korisnika.
Pored primarne zdravstvene zaštite u službi zdravstveno medicinske zaštite i njege kontinuirano se provodi njega i rehabilitacija korisnika.Njega korisnika podrazumjeva 24 satnu brigu o korisnicima kroz procese hranjenja,presvlačenja,kupanja,provođenja toalete,pomoć korisnicima pri svakodnevnim aktivnostimakao i provođenje okupacionog tretmana korisnika.
U okviru primarne zdravstvene zaštite provodi se sljedeće;
-Redovni i kontrolni pregledi korisnika od strane ljekara opće prakse.
-Svakom pregledu ljekara specijaliste prethodi pregled ljekara opće prakse, koji će postaviti indikaciju za pregled specijaliste, izuzev ako nije u pitanju pregled specijaliste prethodno definiran šemom, ali i nju opet definira ljekar opće prakse.
-Služba vrši dnevne vizite u Ustanovi od strane ljekara i uposlenika medicinske službe.
-Redovni i kontrolni pregledi korisnika od strane ljekara – specijalista.
-Ukoliko se ukaže potreba za pregledom specijaliste bilo koje specijalnosti, korisnik se transportuje u zdravstvenu ustanovu u kojoj će mu biti ukazan pregled.
-Ukoliko se pregledi realizuju u prostorijama ambulante zavoda ,korisnik se priprema za pregled i osoblje zdravstvene službe asistira pri svakom pregledu.
-Upućivanje korisnika na pretrage i liječenje u druge zdravstvene ustanove.
-Korisnicima koji su upućeni na laboratorijske, radiološke i druge pretrage zdravstvena služba obezbjeđuje pratnju iz reda uposlenika.
-U prostorijama ambulante Ustanove korisnicima se uzima potreban materijal za labaratorijske pretrage. Materijal za labaratorijske pretrage uzimaju medicinske sestre Ustanove i vrše transport istih prema uputnicama nadležnog ljekara.
-U okviru službe provodi se i priprema korisnika za neke specijalizirane dijagnostičke pretrage.
-S obzirom na to da se korisnici Ustanove ubrajaju u grupu rizičnih pacijenata potrebno je organizovati vakcinaciju korisnika protiv sezonske gripe.
-Organizaciju vakcinacije služba provodi uz prethodno upućivanje dopisa Ustanovama zdravstvenog osiguranja kantona kao bi se na vrijeme obezbjedile vakcine, kao i obavještenje nadležnim centrima za socijalni rad .
-Pored organizacije vakcinacije osoblje zdravstvene službe aktivno učestvuje od same aplikacije vakcina pa do kontinuiranog praćenja zdravstvenog stanja korisnika i nakon vakcinacije.
-Provođenje zdravstvenog prosvjećivanja u svim vidovima, provođenje minimuma mjera na ranom otkrivanju, registrovanju, prevenciji i liječenju zaraznih oboljenja.
-U svom svakodnevnim radu, radnici Službe rade na zdravstvenom prosvjećivanju u svim, provođenju mjera na ranom otkrivanju, registrovanju, prevenciji i liječenju zaraznih oboljenja. Služba je u kontaktu sa ZZJZ Kantona Sarajevo vezano za provođenje mjera dezinfekcije,dezinsekcije, vrši i planiranje i realizaciju sanitarnih pregleda za radnike i korisnike.
-Obavlja liječenje korisnika redovnom i terapijom po potrebi.
-Svakodnevno se provodi priprema peroralne terapije i podjela iste najmanje tri puta dnevno, a po potrebi i više;
a.Parenteralna aplikacija lijekova, intramuskularno, intravenozno, subkutano
b.Aplikacija terapije preko sluznica/rektalno,oko,uho,nos i sl.
c.Aplikacija terapije preko kože
- Mjerenje vitalnih parametara/puls, temperatura, saturacija,krvni pritisak
- Mjerenje šećera u krvi
f.Snimanje EKG zapisa
g.Provođenje sterilizacije zavojnog materijala i instrumenata
h.Zbrinjavanje manjih hirurških rana
i.Plasiranje urinarnog katetera
j.Uzimanje materijala za labaratorijske pretrage
k.Klistiranje korisnika
l.Inhalacije
m.Otvaranje venskog puta
n.Ispiranje uha
o.Toalete, babanj,previjanja
p.Provođenje imobilizacije extremiteta po nalogu ljekara
r.Pružanje prve pomoći korisniku u domenu osposobljenosti,do dolazka ekipe HMP
s.Provođenje fiksacije psihički uznemirenih korisnika po nalogu neuropsihijatra
t.Zbrinjavanje preminulog korisnika nakon utvrđene smrti.
U okviru njege i rehabilitacije u službi se kontinuirano provode sljedeće aktivnosti;
-Jutarnja toaleta korisnika /umivanje,pranje zuba,češljanje
-Presvlačenje korisnika svakodnevno ovisno o potrebi i više puta
-Kupanje korisnika najmanje jednom sedmično a po potrebi i češće
-Tuširanje korisnika svakodnevno ,ovisno o potrebama i pokretljivosti korisnika
-Skraćivanje noktiju korisnicima jedan puta sedmično
-Zamjena posteljinskog rublja na sedmičnom nivou a po potrebi i češće
-Hranjenje korisnika
-Održavanje noćnih posuda čistim
-Promjena položaja korisnika nepokretnih u krevetu
-Prevencija dekubitusa
-Provođenje vježbi disanja kod korisnika kojima su neophodne
-Provođenje enteralne prehrane ukoliko je potrebno
-Okupacioni tretman sa korisnicima
-Provođenje vježbi fine motorike
-Manuelne masaže
-Provođenje multisenzorne terapije
-Provođenje vježbi u trim sali
Služba kontinuirano vrši nadzor nad kvalitetom pripremljene hrane i aktivno učestvuje u izradi jelovnika za korisnike, vrši uzorkovanje hrane i uzete uzorke predaje na veterinarski fakultet jedan puta sedmično. Brisevi sa escajga,radna odjeća kuhara,radne površine,ruke kuhara uzimaju se svaka tri mjeseca i isti predaju na veterinarski fakultet. Služba izrađuje i predaje plan užina Glavnoj kuharici.
Služba u kordinaciji sa socijalnom službom brine se o ovjeri zdravstvenih knjižica korisnika,realizovanju potvrda za ortopedska pomagala,kao pribavljanju zahtjeva i saglasnosti za liječenje korisnika iz drugih kantona.
Poslove iz djelokruga rada službe koordinira i organizuje šef službe,odgovoran je za zakonitost rada službe a za te poslove je neposredno odgovoran Direktoru Ustanove.
3. Služba osposobljavanja i rehabilitacije
Služba osposobljavanja i rehabilitacije provodi stručni tretman, profesionalno savjetovanje i osposobljavanje, provodi različite vrste terapija tokom kojih pruža podršku korisnicima, oranizuje uključivanje korisnika u proces obrazovanja u skladu sa preostalim mogućnostima i vrši evaluaciju njihove učinkovitosti.
Služba osposobljavanja i rehabilitacije kroz različite programe provodi perceptivno motoričke stimulacije, rehabilitacije putem pokreta, potiće razvoj radnih i kognitivnih sposobnosti, radi narazvijanju orjentacije korisnika u prostoru, pruža podršku učenicima sa posebnim potrebama i prati njihovo funkcioniranje, snalaženje i napredovanje.
Aktivnosti sa korisnicima se provode na odjeljenjima, u posebnim prostorijama i van zavodskog okruženja.
Služba organizuje i provodi rad sa korisnicima individualno i grupno i u skladu sa preostalim sposobnostima osposobljava ih za uključivanje u radne, sportske, kulturne i druge životne aktivnosti od osposobljavanja za održavanje lične higijene i higijene boravišnog prostora, pravilne ishrane do funkcioniranja i komunikacije u grupi.
Rad službe se organizuje u smjenama, a radnici službe pružaju podršku provođenju aktivnosti drugih službi u radu sa korisnicima.Rukovodilac Službe organizuje i rukovodi rad u službi, odgovoran je za zakonitost rada službe a za te poslove je neposredno odgovoran Direktoru Ustanove.
4.Služba opšte-tehničkih i servisnih poslova
Vrši poslove tehničkog održavanja objekata, opreme i kruga Ustanove (održavanje svih instalacija, održavanje opreme, građevinsko održavanje objekata, uređenje i održavanje vanjskog prostora i okoliša), poslove PPZ i zaštite na radu kao i poslove za potrebe korisnika smještenih u Ustanovi; vrši poslove zagrijavanja objekata i opsluživanje rada kotlovnice; poslove čišćenja i održavanje higijene stambenih, zajedničkih i radnih prostorija Ustasnove; poslove vešeraja (pranje, peglanje i održavanje ličnog i posteljnog rublja) za potrebe svih korisnika; poslove frizeraja i održavanja lične higijene korisnika; održavanje voznog parka Ustanove; vrši i druge poslove iz oblasti pružanja servisnih usluga. Poslove iz domena ove službe koordinira i organizuje šef službe, odgovoran je za zakonitost rada službe a za te poslove je neposredno odgovoran Direktoru Ustanove.
5.Služba pravnih i administrativno tehničkih poslova
U Službi pravnih i administrativno tehničkih poslova obavljaju se slijedeći poslovi:priprema prijedloga internih akata Ustanove; poslovi iz oblasti radnih odnosa koji podrazumijevaju uspostavljanje i vođenje matične evidencije, personalnih dosijea, izrada svih odluka koje se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti iz radnog odnosa; pravni poslovi u postupcima javnih nabavki za potrebe Ustanove;priprema prijedloga Programa rada i Izvještaja o radu Ustanove; sačinjava izvještaje koji se odnose na djelatnost Ustanove a čiji metod izrade je propisan odgovarajućim zakonskim i podzakonskim aktima; stručno analitički poslovi; poslovi tehničke podrške u organizovanju i pripremi materijala za sjednice Upravnog i Nadzornog odbora; vođenje i izrada zapisnika, odluka i zaključaka sa sjednica Upravnog i Nadzornog odbora i praćenje realizacije istih; praćenje, proučavanje zakonskih i drugih propisa i akata koji se odnose i primjenjuju na djelatnost Ustanove; priprema predmeta u slučaju spora pred sudovima i koordinicija sa izabranim advokatom i notarom Ustanove organizacija i praćenje stručnog usavršavanje radnika; priprema prijedloga protokola, memoranduma i sporazuma o saradnji; rješava po zahtjevima za pristup informacijama; organizuje rad i obavlja poslove vezane za informisanje putem medija: sačinjavanje saopštenja za javnost, priprema materijala za objavu na web stranici Ustanove, priprema pisane reakcije Ustanove po objavljenim tekstovima u pisanim i elektronskim medijima i društvenim mrežama; učestvuje u realizaciji poslova koji su na osnovu uredbi, zaključaka i odluka Vlade Federacije BiH u nadležnosti Ustanove; sačinjava projekte iz djelokruga djelatnosti Ustanove i stara se o njihovoj realizaciji; organizuje i provodi stručne, administrativne i tehničke poslove Ustanove; organizuje i provodi poslove prijevoza korisnika i prijevoza za potrebe izvršavanja poslova iz djelokruga rada Ustanove sa službenim vozilima Ustanove; sarađuje sa svim organima i institucijama, organizacijama i zajednicama te nevladinim organizacijama; organizuje i provodi poslove arhiviranja administrativnog materijala u skladu sa važećim propisima; poslove iz domena ove službe koordinira i organizuje šef službe odgovoran je za zakonitost rada službe i za te poslove neposredno je odgovoran Direktoru Ustanove.
6.Služba računovodstvenih i materijalno-finansijskih poslova.
Služba računovodstvenih i materijalno-finansijskih poslova organizuje i vodi cjelokupno finansijsko poslovanje Ustanove; izrađuje godišnji finansijski plan i prati njegovo izvršavanje, izrađuje periodične obrazce i godišnje izvještaje; stara se o pravilnoj primjeni propisa iz oblasti računovodstveno - materijalnog poslovanja; organizuje i vodi svu propisanu evidenciju utroška svih sredstava-kapitalnih grantova, donacija i redovne djelatnosti; priprema prijedlog finansijskog plana za narednu godinu, izrađuje i čuva računovodstvenu dokumentaciju, novčana sredstva i vrijednosne papire, vrši obračun sredstava za putne naloge i druge troškove, organizuje nabavku osnovnih sredstava, inventara i potrošnog materijala, stara se o njihovom evidentiranju, čuvanju, održavanju i izdavanj; radi na: izradi informacija svih vrsta izvještaja i analiza na osnovu računovodstvenih standarda i kodeksa računovodstvenih načela; obezbjeđuje i prati redovnost naplate sredstava od pruženih usluga i ; vrši administrativno-tehničke i opšte poslove za potrebe Ustanove, posebno one koji su vezani za: informaciono-dokumentacione poslove, povezivanje informacionog sistema i njegovo funkcionisanje, kucanje i prekucavanje materijala; brine o svim nabavkama i blagovremeno inicira njihovo provođenje, organizuje i provodi sve poslove ishrane korisnika u skladu sa propisima,postavljanje normative ishrane korisnika, planiranje nabavke potrebnih namirnica i zaduživanje namirnica iz skladišta, planiranje obroka i sastavljanje jelovnika, pripremanje redovnih i dodatnih obroka i zimnice, serviranje, podjela i distribucija obroka korisnicima;poslove iz domena ove službe koordinira i organizuje šef službe,odgovoran je za zakonitost rada službe i za te poslove neposredno je odgovoran Direktoru Ustanove.